Followers

Sunday, September 5, 2010

Raye yang Sentimental.. pathetic..

Raye tahun ni..macam ade something yang takde..rase macam ade yg tak complete.. baju (paulsmith,fredperry,dll..) Jeans ( Evisu,Romp,dll..) Shoes (paulsmith)..sume da bli.. tapi masih rase tak complete... sebab banyak work n assignment kat U yg tak jalan lagi..? mungkin.. ade lagi aku rase.. ape..? raye tahun nih tak macam raye tahun lepas.. sebab..raye tahun nih..aku single..!! huu..~ adeh..patut la macam something missing.. Teringat aku zaman2 skolah dulu di SMK Sijangkang Jaya, dari tahun 2001 untill 2005.. seronok sangat raye time tue,bile tibe raye, ade la jugak aku trime kad raye dri gurl... adik angkat la, teman tapi mesra la, dll..~ Bile aku dapat further Diploma kat UiTM machang, fenomena raye aku pun berubah.. ( 3 tahun aku di machang..lame tue..) Raye memang best sangat, sebab aku dapat rase pengalaman "balik dari perantauan".. Dari Kelantan tu, balik Selangor..8 jam perjalanan dengan bas. Tapi kalau dengan flight, 40 minit jeh..mane aku ade duit nak beli tiket flight. Bile dalam bas tu, layan lagu raye Balik Kampung..Oooo..balik kampung..Oooo..balik kampung.. huu..memang syahdu betul. Mase di UiTM Machang tu, ade 3 kali hari raye, time aku part 1, part 3, and part5..dan 3 kali raye nih, memang best..ade jeh yg wish hari raye..yg pling best, wish dri 'die'.. hurmm..mungkin bukan jodoh.. terlalu banyak dugaan dan cabaran dan aku tak mampu nak harungi..

sampai sekarang, its still really empty and silent..~
Now, aku da further Degree kat UiTM shah alam lak..and aku masih single, nobody after her.. it's really hard to meet someone that can replaced her.. adeh...layan perasaan lak aku nih..~~ Setahun, aku tak pernah kesah pun kat hanset aku, sape nk call ke, nk message ke, lantak la...sebab xde yg penting pun.. haha.. aku pun sangat bz dengan study, bia je la.. Sekarang ni pun, aku tak kesah sangat sape yg msg or call... aku happy dengan care hidup aku b4 nih.. buat ape aku suke.. tapi..kadang2, jeles gak tengok member2, housemate kuar date dgn gurl diorang.. perlu ke aku jeles..? ntah.. yes..memang ape yang aku juangkan sekarang ni tidaklah sempurna, but i believe..it worth.. pasti akan ade ganjarannye kelak.. biarla aku focus pd study nih...tu je la yg aku mampu buat pade mase nih.. walaupun ade gak la, a lil bit niat utk stick to one person..but, mybe doa mak aku, nak aku keje dulu baru leh couple2 nih.. ntah..xkan aku nak tanye mak aku lak kan.. mybe itu yg terbaek.. biar jla aku raye dengan care aku.. let the Famly first.. (^_^)

P/S: ape aku merepek tah... haha

pastikan, ape yg kite juangkan sekarang akan bertahan sampai bile2..


5 comments:

  1. aiyokkk..
    kite mcm same la u.
    ehmmm pas breakoff nan my ex.. i mmg ta layan mane2 laki dah. n sape2 text me an sms pun i malas nk rep. yg dulunye hp lg penting dr ic.. tp pas dah pisah nan dy, i ase tade mknenyer i gune hp dah klu 1sms pun tade dr dy an?
    pas break pun, i ase i byk muhasabahkan diri i utk jd seorg yg kuat. now i focus on my studies je. malas nk pk cintan cintun dah.
    klu ad jodoh i nt, ad la.
    org kate, maybe ad hikmah disebaliknyer an?
    so u tgu je la..
    harap2 jodoh u lebih baik dr sblmnyer..
    amin~

    ReplyDelete
  2. hermm.. mencabar gak hidup nie kn.. hopefully akan ade hikmahnyer di kemudian hari.. kne trus bersabar.. huuu..~

    ReplyDelete
  3. kalau ta mencabar, bukan kehidupan namenye u..heee

    ReplyDelete
  4. nice post... sebab aku lg suke bace tentang diri seseorng rather than skema fact... hehe.

    masuk raye ni da 3tahun lebih aku kosong n btul2 free dr scandal, adik angkat or pape yg bkaitan dgn perasaan. mmg aku blh fokus lbh utk study, part time job n hobby aku aku. kdg2, rase cukup sbati shopping sorg, mkn sorg2 n even celeb pape pn sorg2. xnafi la kdg2 rase sunyi yg sgt2 sunyi. rase cm xde sape pn yg pduli ape yg kte buat.

    jeles? lebih dr skadar 2. kdg2, aku snggup sponsor kwn aku dating. smate2 nk tumpang gembire. name pun tumpang, skadar mlihat je la. rase x pun. hehe.

    xcube cari...? dah. byk kali. plg lame, sejam bkenalan. bile tau die ade balak, perghh... bkecai ati xingat. org kate, pompuan ni kite offer lbih skit dr balak die, sok luse dpt la... tp, bygknla plak klau kte kene cm2 plak sok... baru padn muke kn...

    ReplyDelete
  5. hehe..ak pun da bosan wat fact2 nih.. memang best hidup empty tnpe gosip2,or scndl2 nih.. leh 100% pd study, wlaupun jeles tahap tertinggi tgk member2 kuar dating.. da la dlm batch f.metl ak rmai yg cple sme clas.. haha.. bkn seng org nk suke skte dgn jujur.. xpela.. sabar jla..

    ReplyDelete