Followers

Monday, September 6, 2010

Coretan dari si kecil " Hati "

aku hati..
malam-malamku sebelum ni, sunyi.. sendirian.. ak langsung tak kesah..
aku senang dengan care ni.. tiada siapa perlu di peduli.. dan tiada siapa yg peduli..
namun, jauh di dalam jiwe..ade juge rase ingin di peduli..dan di ambil kesah..
kenape timbul perasaan tu? adakah sebab aku ni hati..? kenape aku harus ade..

hati yang redup sayu, menanti untuk di terangi


di dalam hidup yang tidak di pedulikan, di dalam kelalaian aku, aku di ziarahi oleh satu harapan..
harapan memberikan aku cahaya untuk menemani malamku.. seperti ade satu kepastian tentang cahaya tu..
aku tertawa, melahirkan satu perasaan yang sangat selesa.. adakah ianya gembira? aku baru tahu, gembira masih wujud..
aku terus menyimpan dan di sematkan di dalam ingatan.. aku mengharapakan kepastian..
aku tabah, walaupun harapan aku, hanya di dalam kegelapan saje.. aku terus mengharungi..

hati yang bersalah, mengharap pada kepastian.. hati akan kembali ke jalan asalya..




takdir, hati tertanya tentang takdir.. adakah akn ade harapan untuk aku? hati.. wahai si hati..
aku terus tabah dalam tersiksa.. pedih? tidak.. aku terus dengan ago aku.. aku tidak pedih..
tetapi aku hati.. aku tidak dapat menafikan.. hati tahu segalanya.. sebab hati yang rasai..
hati terus mengharapkan takdir.. hanya boleh mengharap.. secebis harapan, aku anggap bagai segunung kepastian... adakah salah hati..?
mengejar harapan yg menjanjikan segunung kejayaan

Hati akan terus tabah, berdiri atas name harapan.. 


aku tetap hati...
hati tetap akan bertengkar dengan kate-kate..
hati melarang untuk berkate-kate.. hati perlu tabah.. hati mesti kuat..
hati menantikan..mungkin akan ade hikmah untuknye.. hati terus menanti..sampai ke akhirnye..~

** coretan si kecil, bername Hati...

3 comments:

  1. si kecil "hati" yg sgt tabah.
    i bangga dgn dy.
    tp i kesian at skeping hati i sndr.
    belum sembuh luka lama..dtg pula luka baru..ta sembuh luka baru, luka lg baru dtg..
    setiap kali luka nak sembuh ad shj cabaran baru yg dtg mengusik hati ni.namun dy ta pena putus asa.dy slalu tanam dlm diri dy yg itu sume dugaan.hadapilah dgn senyuman walau dlm hati ni bagai ditoreh2 dgn pisau yg sgt2 tajam..
    so i harap si kecik "hati" tuh pun kuat mcm mana kuatnye sekeping hati i ni..

    ReplyDelete
  2. huu...~ be strong and always smiling.. it will cure..even a bit, it worth.. (^_^)

    ReplyDelete
  3. insyaALLAH ALLAH knows the best. bergantung hati pada DIA.:)

    by the way. blog best. dah bookmarks dah blog. :D

    ReplyDelete